poniedziałek, 9 września 2013

Kruche ciasteczka

Bardzo proste i szybkie w wykonaniu kruche ciasto, które może posłużyć nie tylko do ciasteczek, ale również na babeczki do wypełnienia np. budyniem i owocami.

Składniki:
na ciasto:
100 gramów miękkiej margaryny (u mnie Kasia)
180 gramów mąki
50 gramów cukru pudru
1 jajko - do ciasta dodajemy żółtko, ale jeśli nie mamy pomysłu na wykorzystanie białka, to możemy dodać całe jajko
1 łyżka śmietany 18%

Ciasteczka można polać niedbale roztopioną w kąpieli wodnej, czekoladą - białą lub czarną, wedle uznania. Możemy też ozdobić lukrem.
  • Wszystkie składniki na ciasto razem mieszamy, formujemy kulę i zawijamy w folię aluminiową. Wkładamy na 30-40 minut do lodówki
  • Po tym czasie wyjmujemy, wałkujemy na grubość nie większą niz 0,5 cm i szklanką (bądź foremką) wykrawamy ciasteczka
  • Nagrzewamy piecyk do 180 st. C
  • Blachę wykładamy papierem do pieczenia i układamy na niej ciasteczka. Pieczemy ok. 10 minut - należy pilnować, żeby się nie przypiekły za bardzo
  • Wyjmujemy i odstawiamy do wystygnięcia
Smacznego:)

Biorę udział w akcjach:
  
Z dziećmi i dla dzieci   

27 komentarzy:

  1. jak ja dawno pierniczków nie piekłam, masz fajną foremkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje:) Foremki kupilam kiedys w EMPiKu. Kilka wzorow bylo. Nie wiem czy jeszcze sa, ale EMPiK ma teraz dzial z takimi dowmowymi rzeczami. Foremki polecam :)

      Usuń
    2. przecuez to nie są pierniczki tylko kruche ciasteczka

      Usuń
  2. Uwielbiam! Proste i szybkie, w sam raz dla mnie! :)

    Milo, ze bierzesz udzial w akcji.
    Kasia
    lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie :) Jaką śmietanę polecacie?

    OdpowiedzUsuń
  4. szybko się robi i jeszcze szybciej je:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile tych ciastek wyjdzie (mniej więcej oczywiście) z tych proporcji? Niedługo moje urodziny i planuję trochę słodkości dla gości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wychodza dwie blachy (mniej wiecej) takiej standardowej wielkosci jakie ma piekarnik

      Usuń
  6. co tryeba zrobic jak ciasto jest za zadkie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodać mąki, ale małymi porcjami (np. łyżką lub łyżeczką). I sprawdzać konsystencję ciasta

      Usuń
  7. wow super szukalam wlasnie prostego przepisu abym mogla cos zrobic z coreczka bardzo dziekuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja nie kupuję foremek do ciastek, tylko używamy z córcią jej foremek do ciastoliny :) Mają przeróżne kształty i wychodzą wesołe ciasteczka zwierzaczki, kwiatuszki, gwiazdeczki i masa innych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, no proszę, jaka kreatywność :) Nie wpadłabym na ten pomysł... Super :)

      Usuń
  9. 180 stopni również w piekarniku bez termoobiegu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak robiłam, gdy nie miałam termooobiegu. Możesz ewentualnie zwiększyć o 10 stopni, do 190

      Usuń
  10. Wyszły super, tylko po tym jak dodałam proszku do pieczeniu (bo w przepisie nie było) i dodaniu trochę dużej ilości mąki, ale pyyszne! ;3

    OdpowiedzUsuń
  11. Extra ciastka :) podkręciłam je troszkę dodając do ciasta pokruszone migdały, miód na ciasteczko i również posypałam migdałem :) czad :) dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się na przyszłość :)
      No proszę, co za kreatywność :) Super! Muszę spróbować w ten sposób :)

      Usuń
  12. proste, szybkie i pyszne :D w skali od 1 do 10 oczywiście 11 :D przepis wspaniały dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz pieklam i sa pyszne :-) dodałam trochę otrebow na wierzch i teraz są dietetyczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie super wyszły :)

    OdpowiedzUsuń