sobota, 7 września 2013

Kotlety mielone z marchewką

Takie kotleciki to dobry sposób na "przemycenie" dziecku trochę marchewki:) Ja je bardzo lubię. Moja córka zjadła na obiad dwa...;)


Składniki:
1/2 kg mielonego mięsa - u mnie mieszane, ale może być drobiowe - dla dziecka fajne
1 marchewka
2 czerstwe, a nawet zupełnie suche kajzerki
2-3 szklanki mleka
1 jajko
1 nieduża cebula
sól
pieprz
bułka tarta
  • Zaczynamy od namoczenia kajzerek w mleku. Moczymny tak długo, aż zupełnie rozmokną
  • Mięso przekładamy do salaterki lub naczynia, w którym będziemy mieszać wszystkie składniki
  • Cebulę obieramy i drobno kroimy
  • Marchewkę obieramy, myjemy i ścieramy na tarce o dużych lub małych oczkach - według upodobania
  • Do mięsa dodajemy jajko, cebulę, startą marchewkę, namoczoną i odciśniętą bułkę - wszystko dokładnie mieszamy ręką, doprawiamy solą i pieprzem
  • Formujemy kotleciki. Z tej ilości wyszło mi 8 sztuk
  • Rozgrzewamy olej na patelni. Ilość oleju ma być taka, żeby kotleciki dobrze się usmażyły - nie może być za mało. Jeśli robimy z drobiowego mięsa, to oleju może być mniej. Drób ma to do siebie, że szybko sie smaży i nie trzeba go bardzo długo trzymać na patelni. Gorzej, jeśli mięso, tak jak u mnie, jest mieszane. Ja smażyłam po dwa razy z każdej strony, żeby miec pewność, że środek kotlecika będzie usmażony
  • Podałam z surówką z kapusty pekińskiej (można podać z surówką z białej kapusty lub zapiekanymi warzywami) i ziemniakami z koperkiem. Mogą być również pieczone ziemniaki, zamiast gotowanych
Na zdrowie! :)

Biorę udział w akcji dla dzieci :)

Z dziećmi i dla dzieci

1 komentarz:

  1. Rzeczywiscie dobry pomysl.
    Na szczescie moi zjadaja wszelka zielenine bez gadania i z usmiechem :)

    Milo, ze bierzesz udzial w akcji.
    Kasia
    lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń