poniedziałek, 23 września 2013

Podgrzybki w zalewie octowej z cebulką

Byłam na grzybach:) Część się już suszy... 


... a część, takich malutkich, ładnych podgrzybków, poszło do słoika:)
Tak więc koszyka nie zawahałam się użyć:) i zrobiłam co mogłam, żeby sie nic nie zmarnowało.


Składniki na podgrzybki w zalewie octowej:
1 kg małych, twardych grzybów (każdy rodzaj pasuje, u mnie to są podgrzybki)
2,5 szklanki wody
1/2 szklanki octu 10%
2 większe cebule lub 3 małe
1 łyżka soli
1 łyżeczka cukru
szczypta pieprzu
3 licie laurowe
5-6 kuleczek ziela angielskiego
1 łyżeczka cukru
opcjonalnie (ja nie dawałam):
1 marchewka pokrojona w plasterki
1 łyżeczka gorczycy  

  • Grzyby oczyszczamy i myjemy, kroimy na kawałki
  • Przekładamy do garnka, zalewamy wodą w ilości takiej, aby przykryła całe grzyby
  • Posolić i obgotować ok. 10 minut
  • Następnie przelewamy zimną wodą, aby nabrały jędrności
  • Cebulę obieramy i kroimy w piórka
  • W drugim garnuszku należy przygotować marynatę z wody, octu, wrzucić pokrojoną cebulę, sól, wsypać pieprz, gorczycę, liście laurowe, cukier, ziele angielskie i zagotować - wyłączyć 
  • Słoiczki i pokrywki  wyparzyć (zalać gorąca wodą, którą następnie należy wylać)
  • Przełożyć do słoiczków grzyby i zalać marynatą, dobrze zamknąć i postawić do góry denkami na 15 minut

Smacznego:)

Biorę udział w akcji:

3 komentarze:

  1. Ja uwielbiam teakie grzybki;) Zapraszam cie na mój nowy blog na szczypta-soli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. wlasnie robie Twoje graybki.. lisc laurowy z ogrodka :) gorczycy nie dostalam... gsc patrzyl na mnie dziwni i pytal co ja takiego bede robila, ze potrzebuje ziarna musztardy :) trudno beda bez ;)

    OdpowiedzUsuń