sobota, 3 grudnia 2016

Gotowany brokuł z prażonym sezamem. Jak uprażyć sezam?


Bardzo fajny pomysł na lekką kolację. Brokuł, do którego uprażyłam sezam.
Oczywiście brokuł przygotowany w ten sposób, może być również dodatkiem do obiadu :)





Jak uprażyć sezam?
Do tego przepisu potrzeba 2 łyżek sezamu. Ja uprażyłam więcej i dodawałam potem do różnych potraw.
Blaszkę do pieczenia wyłożyłam papierem do pieczenia i wrzuciłam na nią sezam. W 200 stopniach C podpiekałam do momentu, aż sezam się zarumienił. Trzeba pilnować, żeby się nie spalił.

Składniki na ok. 2 porcje:
1 mały brokuł
1 łyżka oleju sezamowego
3 łyżki sezamu uprażonego
50 ml wywaru warzywnego
1 łyżeczka mielonego imbiru lub świeżo startego

  • Zagotowałam wodę i na wrzątek wrzuciłam podzielony na różyczki brokuł. Gotowałam 6 minut. Następnie, po odcedzeniu, przelałam go zimną wodą. Dzięki temu zachowają swój kolor, chrupkość i konsystencję
  • Do małej salaterki/filiżanki wlałam olej sezamowy, wywar i dodałam sezam
  • Brokuły polać sosem i posypać sezamem



Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz