poniedziałek, 5 grudnia 2016

Gulasz wołowy z warzywami

Zanim przepis, to najpierw małe porównanie :)
Taka kłótnia między wołowiną, a wieprzowiną ;)
A jak jest u Was? Co wolicie bardziej: mięso wołowe czy wieprzowe?



Dawno nie jadłam wołowiny i jak zobaczyłam mięso wołowe, gulaszowe w sklepie, to się nawet nie zastanawiałam. Wołowe jest lepsze od wieprzowiny i dobre dla osób, które dbają o sylwetkę.

Składniki:
1,2 kg mięsa wołowego gulaszowego
1 czerwona papryka
1 cebula
1 cukinia
2 pomidory
10 pieczarek
2 ząbki czosnku
1 garść posiekanej świeżo pietruszki
1 garść posiekanej wieżo bazylii
3 łyżki oleju kokosowego
kardamon 
pieprz biały mielony
mielona czerwona papryka
tymianek
majeranek
sól - doprawiamy dopiero na talerzu


  • Mięso umyłam i osuszyłam ręcznikiem papierowym. Pokroiłam w małą kostkę
  • Cebulę i czosnek posiekałam
  • Cukinię pokroiłam w długie, cienkie paski obieraczką do ziemniaków, środek z pestkami - wyrzuciłam
  • Paprykę - w paski
  • Pieczarki - w półplasterki
  • Zagotowałam wodę
  • Rozgrzałam bardzo mocno olej kokosowy i wrzuciłam mięso. Podsmażyłam chwilę, na mocnym ogniu, żeby szybko zamknąć pory w mięsie
  • Przełożyłam mięso do salaterki. Na tym samym oleju, na którym smażyło się mięso, podsmażyłam cebulę z czosnkiem
  • Następnie dodałam pozostałe warzywa. Przełożyłam mięso do warzyw i zalałam wrzątkiem tak, aby przykryć wszystkie składniki. Wszystko wymieszałam


  • Dodałam posiekane świeże zioła
  • Gotowałam jeszcze 1 godzinę. Na 20 minut przed końcem gotowania doprawiłam do smaku wszystkimi przyprawami, poza solą. Nigdy nie solę wołowiny podczas gotowania, żeby mięso nie było twarde.
  • Można podać z kaszą gryczaną lub ryżem

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz