czwartek, 9 kwietnia 2015

Śledź w lubczyku

Przepis dostałam od mamy. Nie mam zdjęć z etapów przygotowania, ponieważ to mama robiła śledzia, ale mam za to zdjęcia gotowego dania :)
Przepyszne!

Składniki:
4 filety śledziowe wiejskie (mogą być gotowe matjasy lub inne filety śledziowe w zalewie, wówczas potrzebujemy mleko do namoczenia)
1/2 czerwonej cebuli
1 garść świeżego lubczyku (moim zdaniem 2 garści - też nie będzie za dużo)
świeżo zmielony pieprz do smaku
1/2 cytryny
4 łyżki oleju
  • Jeśli śledzie są z zalewy to należy je opłukać w wodzie i wstawić do lodówki na 20 godzin namaczając w mleku. Śledzi wiejskich płukać nie trzeba (bardzo lubię te z Biedronki, ponieważ nie są słone i jednocześnie są gotowe od razu do podania bez uprzedniego namaczania)
  • Cebulę pokroić w talarki
  • Lubczyk posiekać
  • Filety pokroić w mniejsze kawałki, posypać posiekanym lubczykiem i świeżo zmielonym pieprzem
  • Podawać z krążkami cebuli wyłożonymi oddzielnie do miseczki i ćwiartkami cytryny 

Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Te śledzie wiejskie z Biedronki są w wiaderku, czy na tacce ? Bywam tam, ale śledzie kupuję bardzo rzadko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One są w słoiku i nazywają się po prostu śledzie wiejskie. Z cebulką są i naprawdę smak mają bardzo fajny. Nie są słone (co dla mnie jest istotne bo soli mało używam), cebulkę można zostawić albo usunąć. Dla mnie naprawdę pyszne.

      Usuń
    2. Jak napisałam powyżej od razu pomyślałam, że mogą być jeszcze śledzie w słoiku i..te właśnie są w słoiku :).
      Muszę kiedyś je kupić. Tym bardziej, że uwielbiam lubczyk :)..

      Usuń
    3. Ja właśnie wczoraj je kupiłam będąc pod wpływem Twojego komentarza :) :) Będę robić inne śledzie teraz :)

      Usuń