niedziela, 24 sierpnia 2014

Zebra

Dawno nie piekłam ciasta. Ten przepis przygotowałam już jakiś czas temu, ale do tej pory nie mogłam się zebrać, żeby go opublikować :)



Składniki:
2,5 szklanki mąki
1,5 szklanki cukru
5 jajek, ale osobno żółtka i białka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka gazowanej wody
1 szklanka oleju

Oddzielnie przygotować:
2 łyżki kakao
2 łyżki mąki

  • Żółtka utrzeć z cukrem
  • Dolewać stopniowo olej...
  • ... a następnie dodać mąkę i miksować na małych obrotach
  • Dodać proszek do pieczenia i wodę gazowaną i znowu zmiksować na małych obrotach
  • Oddzielnie, w malakserze, ubić na sztywno białka i dodawać stopniowo do ciasta - wymieszać łyżką
  • Ciasto rozdzielić na dwie równe części i do jednej dodać oddzielnie przygotowane kakao - wymieszać 
  • Do drugiej części dodać oddzielnie przygotowaną mąkę - wymieszać
  • Piecyk nastawić na 170 stopni C
  • Do tortownicy, wyłożonej papierem do pieczenia, nalewać na zmianę 1 łyżkę ciasta jasnego i na nie 1 łyżką ciasta ciemnego (ciasto raz jasne, raz ciemne aż do wyczerpania obu ciast)
  • Jeśli chcecie trochę zaoszczędzić na czasie to możecie nalewać np. po 3 łyżki jasnego i ciemnego na zmianę. Szybciej pójdzie :) Poza tym paski będą bardziej widoczne
  • Piec 45-50 minut
 









Smacznego! :)

4 komentarze:

  1. Wspaniałe ciasto, zebrę kocham. Porywam kawałek.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile to ciasto sie piecze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Około 50 minut. Na wszelki wypadek sprawdzić patyczkiem.
      Rzeczywiście, nie napisałam tego :) Dziękuję za zwrócenie uwagi.

      Usuń