sobota, 16 listopada 2013

Warkocz jabłkowy

Inspirację na przepis zaczerpnęłam z francuskiej strony. Po ujrzeniu na niej zdjęcia warkocza, postanowiłam go zrobić :) Tam warkocz był z Nutellą, ale ja akurat Nutelli nie małam więc poradziłam sobie inaczej :)
Pierwsze podejście było totalną klapą... Wszystko szło gładko do momentu, gdy nie włożyłam do piekarnika. Nie napiszę, co zobaczyłam po 10 minutach... :)
Tak się zdenerwowałam (poważnie!), że nie mogłam tego zostawić na inny dzień. 
Drugie podejście nastąpiło po godzinie, gdy ochłonęłam :) Nadzienie - to dżem jabłkowy domowej roboty. Ciasto - jest ciastem kruchym. Wbrew pozorom robi się naprawdę szybko.
Bardzo fajna alternatywa dla kupnych drożdżówek z jabłkami. Również fajna przekąska do szkoły dla dziecka i dla nas - do pracy :)


Składniki:
250 gramów mąki
2 jajka
2 łyżki cukru pudru + cukier puder do posypania gotowego warkocza
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 kostki margaryny (u mnie Kasia)
dżem jabłkowy lub inny owocowy 

  • Mąkę, jajka, cukier puder, proszek do pieczenia i margarynę mieszamy, następnie ugniatamy ciasto
  • Ciasto wałkujemy na prostokąt
  • Nagrzewamy piecyk do 180 stopni C
  • Rozwałkowane ciasto smarujemy cienko dżemem i zwijamy w rulon dłuższym bokiem
  • Dzielimy wzdłuż na pół i łączymy z jednej strony w taki sposób, aby warstwy były widoczne
  • Pleciemy delikatnie warkocz...
  • ... a następnie zwijamy w koło
  • Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia kładziemy warkocz i pieczemy 20 minut
  • Po tym czasie wyłączamy piecyk i trzymamy w nim ciastko jeszcze ok. 5 minut
  • Odkładamy do wystygnięcia
  • Posypujemy cukrem pudrem i dzielimy w grube kawałki

Smacznego :)

Biorę udział w akcjach:

 Szybkie ciasta - edycja Jesień 2013           Śniadania do pracy/szkoły          

9 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Tylko mogłam dać więcej dżemu, ale bałam się, że mi wypłynie.

      Usuń
  2. wygląda pięknie, świeżutko i apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dzisiaj oglądałam identyczny warkocz, na jednej ze stron, nawet się zastanawiałam czy tak nie zapleść swojego ciasta... tylko to co ja oglądałam było z makiem i z ciasta drożdżowego. A Twoja wersja jest równie interesująca... zapisałam sobie do ulubionych, do wypróbowania...
    Dziękuje za wpis w akcji śniadaniowej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wychodzę z założenia, że zawsze warto zmodyfikować swoje przepisy lub przepisy innych i próbować piec.
      A taki warkocz z ciasta drożdżowego...? Może być fajny.
      Jak będziesz piec z mojego przepisu, to zwróc uwagę, żeby ciasto było bardziej mokre niż suche. Łatwiej zapleciesz warkocz.

      Usuń
  4. nie wiem, co zobaczyłaś, ale ten który prezentujesz jest 1szej klasy! Jeszcze z takim nadzieniem, mmm :) Zdrowsze i smaczniejsze niż Nutella ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mi miło! Tamten był taki perfekcyjny, jak spod linijki :) A mój nie jest. Ale może tamten warkocz "lepił" cukiernik? - czego wykluczyć nie należy. Ja nie mam wprawy, ale na pewno jej nabiorę :)
      Dziękuję za słowa uznania :D

      Usuń