niedziela, 16 listopada 2014

Beza Pavlovej

Bezę robiłam już wiele razy, ale nigdy nie wyszła mi tak, jak powinna.
Zachciało mi się spróbować po raz kolejny po tym, gdy poszłam do Tchibo w swoje urodziny:) i dostałam od sklepu prezent w postaci takiej właśnie bezy. Tylko tamta miała żurawinę. A ja chciałam mieć ze świeżymi owocami. Niestety borówek w sklepie nie było (a taką sobie wymyśliłam do upieczenia), więc zrobiłam z bananem i gruszką. Pavlovą podzieliłam na dwie części. Jedna była właśnie z owocami. Druga połowa była z czekoladą, bo tak chciała moja córka :)


Składniki:
6 białek
300 gramów cukru 
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka octu winnego
3 opakowania małej śmietany kremówki (36%)
3 śmietan-fixy

świeże owoce sezonowe (najładniej będą wyglądały kolorowe, np. borówki, truskawki)
  • Białka ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodawać stopniowo po łyżce cukru - ubijać cały czas. Białka powinny być tak ubite, żeby nie wyleciały z miski, gdy się ją przekręci do góry nogami. Na sam koniec dodać łyżeczkę mąki ziemniaczanej i łyżeczkę octu. Zmiksować
  • Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i narysować na nim okrąg (ja odrysowałam od talerza do drugiego dania). Wyłożyć na niego masę białkową i uformować coś na wzór miski: boki wysokie a środek głęboki
  • Piekarnik nagrzać do 180 stopni C
  • Włożyć bezę do piecyka i zmniejszyć temperaturę do 130 stopni C. Piec 1,5 godziny
  • Studzić w uchylonym piekarniku
  • Wystudzoną bezę przełożyć na paterę i środek wyłożyć bitą śmietaną
  • Udekorować świeżymi owocami sezonowymi. Najlepiej kolorowymi, których ja, niestety nie miałam. Polać czekoladą, jeśli ktoś lubi takie słodkości :)

Osobiście uważam, że z czekoladą jest za słodkie, ale dzieci czekoladę mogą jeść w takich ilościach, że niejednego dorosłego by zemdliło :D

Smacznego :)



Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów     Durszlak.pl  Top Blogi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz