wtorek, 11 listopada 2014

Torcik z orzechami, czekoladą i gruszkami

Od razu, jak tylko zobaczyłam ten przepis, wiedziałam, że upiekę taki tort :) Musiałam tylko zmienić trochę składniki, ponieważ orzeszki piniowe są jednak bardzo drogie. Zastąpiłam je orzechami włoskimi. I był to bardzo dobry i smaczny pomysł ;)
Tort jest w sumie łatwy do wykonania ale jest bardzo pracochłonny szczególnie wówczas, gdy orzeszki laskowe mamy w łupinkach tak, jak ja miałam. Nie mogłam znaleźć w sklepie takich już obranych.
Tort będzie świetny nie tylko na urodziny czy imieniny, ale również na święta Bożego Narodzenia, ponieważ w smaku jest piernikowy dzięki przyprawie do piernika, cynamonowi i gałce muszkatołowej.
Bardzo polecam ten przepis, bo naprawdę takim tortem można rządzić na dzielnicy ;) :) :)



Składniki:



1 kostka roztopionego masła
250 gramów cukru
250 gramów mąki tortowej
100 gramów zmielonych migdałów (ja mieliłam w malakserze, ponieważ miałam w całości)
50 gramów drobno posiekanych migdałów
50 gramów drobno posiekanych orzeszków laskowych
50 gramów drobno posiekanych pistacji
50 gramów drobno posiekanych orzechów włoskich



1/2 opakowania proszku do pieczenia
2 łyżeczki przyprawy do piernika
1 łyżeczka mielonego cynamonu
duża szczypta mielonej gałki muszkatołowej
100 gramów mlecznej czekolady pokruszonej drobno (ja posiekałam w malakserze)
3 jajka rozkłócone



2 gruszki obrane i pokrojone w kostkę



Polewa:
200 gramów kwaśnej śmietany 18%
100 gramów gorzkiej czekolady
100 gramów mlecznej czekolady
Poza tymi składnikami potrzebna będzie folia aluminiowa, aby po 45 minutach pieczenia przykryć ciasto



  • Piecyk rozgrzać do 180 stopni C, 160 stopni C z termoobiegiem 
  • Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia
  • Cukier wymieszać z mąką tortową, proszkiem do pieczenia, mielonymi migdałami i przyprawami
  • Orzechy włoskie z posiekanymi migdałami mieszamy i odkładamy na bok dwie łyżki mieszanki do dekoracji
  • Resztę orzechowej mieszanki wraz z czekoladą przekładamy do suchych składników
  • Roztopione masło mieszamy z rozkłóconymi jajkami
  • Składniki mokre wlewamy do suchych, mieszamy...
  • ... i dodajemy gruszki
  • Całość mieszamy i przekładamy do formy. Pieczemy 45 minut. Po tym czasie wyjmujemy z piecyka...
  • ... i przykrywamy ciasto folią aluminiową
  • Ponownie wkładamy doi piecyka, tym razem na 20 minut. Pieczemy do tzw. suchego patyczka. Ja piekłam nie 20 minut, ale 30, ponieważ po 20 minutach patyczek lepił się ciastem. Jednak dodatkowe 10 minut piekłam już bez folii aluminiowej
  • Wyjmujemy z piecyka i studzimy.
  • Przygotowujemy polewę: śmietanę wraz z czekoladami przekładamy do małego rondelka
  • Całość podgrzewamy i roztapiamy na małym ogniu mieszając
  • Studzimy i polewamy nasz torcik. Wierzch posypujemy wcześniej odstawionymi orzechami: włoskimi i pistacjami
  • Wstawiamy do lodówki, aby czekolada z wierzchu zastygła


Inspiracja zaczerpnięta z "Apetytu" nr 1
Smacznego! :)







Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów     Durszlak.pl  Top Blogi

1 komentarz:

  1. Został kawałek dla mnie? Ja kocham orzechy! Tym bardziej orzechowe ciasta :)

    OdpowiedzUsuń