poniedziałek, 9 marca 2015

Risotto z szynką, cukinią i marchewką

Do tej pory, gdy miałam ochotę na ryż z warzywami, używałam zwykłego, białego ryżu. Ale tym razem kupiłam ryż do risotto i jest różnica w smaku...



Składniki:
3 łyżki masła
1 posiekana szalotka
2 szklanki ryżu arborio
850 ml wrzącego wywaru warzywnego
1 cukinia
120 gramów szynki (u mnie końcówki wędzonek)
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
pieprz
sól - opcjonalnie (ja nie dawałam ze względu na wędzonkę)


  • Na patelni rozpuszczamy masło i smażymy szalotkę ok. 3-4 minut
  • Dodajemy ryż i smażymy ok. 2 minut aż będzie szklisty
  • Wlewamy porcjami, po pół szklanki wywaru z warzyw i gotujemy
  • Dodajemy cukinię i marchew, posypujemy pieprzem
  • Wlewamy kolejne porcje wrzącego wywaru
  • Całość gotujemy 15 minut, od czasu do czasu mieszając, aż ryż będzie miękki
  • Dodajemy pokrojoną w kostkę szynkę i natkę pietruszki, mieszamy, zdejmujemy z ognia, przykrywamy patelnię i odstawiamy na 2 minuty

Smacznego :)


W myśl akcji:
Zastąp słoik pysznym daniem - III edycja    Zastąp słoik pysznym daniem - III edycja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz