środa, 4 marca 2015

Szpinakowe naleśniki z nadzieniem z mięsa drobiowego

Bardzo smaczna zmiana :) Zamiast klasycznych naleśników są naleśniki szpinakowe z mielonym indykiem i warzywami. Bardzo sycące...


Składniki na 10 naleśników:
400 ml mleka
150 ml wody
2 szklanki mąki
1 szklanka mrożonego szpinaku (mój był w kostkach)
2 jajka
1 łyżka oliwy z oliwek
sól

Składniki na farsz:
500 gramów mięsa mielonego z indyka
100 ml miąższu z pomidorów  (u mnie domowy, który przygotowałam gdy robiłam suszone pomidory). W zamian można użyć 2 dużych pomidorów
1 czerwona papryka
1 szklanka zielonych oliwek bez pestek
2 ząbki czosnku - opcjonalnie

  • Mięso mielone smażymy 20 minut z czosnkiem przeciśniętym przez praskę i miąższem z pomidorów
  • Paprykę myjemy i kroimy w małe kwadraciki
  • Do mięsa dodajemy oliwki i pokrojona paprykę. Patelnie przykrywamy i dusimy ok. 20 minut, następnie pokrywkę zdejmujemy i redukujemy sos 
  • Szpinak rozmrażamy na patelni na małym ogniu. Można dodać 2 łyżki gorącej wody. Po rozmrożeniu - odstawiamy
  • Teraz naleśniki: mąkę przesypujemy do miski, dodajemy jajka, oliwę z oliwek, sól, mleko i wodę - mieszamy na jednolitą masę
  • Dodajemy rozmrożony szpinak i całość dokładnie mieszamy
  • Smażymy naleśniki z obu stron. Ja smażyłam bez tłuszczu
  • Każdy naleśnik nadziewamy farszem i zjadamy :)

Smacznego! :)

W myśl akcji:
Zastąp słoik pysznym daniem - III edycja   Zastąp słoik pysznym daniem - III edycja

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa opcja na urozmaicenie naleśników :-) Wypróbuję na pewno :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny pomysł na obiad, dawno już nie jadłam naleśników...czas to zmienić;)

    OdpowiedzUsuń