niedziela, 3 maja 2015

Mus czekoladowy z malinami

Wyszperałam ten przepis z Kuchni Lidla. Miałam wątpliwości do ichniejszej śmietanki 30%, ponieważ kiedyś próbowałam robić z niej masę do bezy i nie wyszła, ale do tego deseru jest wyśmienita! Podobnie jest z czekoladą, do której również miałam wątpliwości. Ale nie mając innej, a specjalnie kupiłam do tego deseru tę polecaną przez nich, użyłam jej i musu nie zepsułam :)
Wyszły mi 3 porcje.


Składniki na mus malinowy:
125 gramów malin (oddzielnie 100 gramów i oddzielnie 25 gramów)
15 gramów cukru pudru
1 łyżeczka żelatyny
1/2 cm wody na dnia kubka

Składniki  na mus czekoladowy:
200 gramów śmietanki 30% dobrze schłodzonej (małe opakowanie)
2 żółtka
50 gramów czekolady mlecznej
50 gramów czekolady deserowej
opcjonalnie: kakao do posypania, świeże liście mięty i pałeczki czekoladowe

  • Żelatynę rozpuszczamy w wodzie, delikatnie podgrzewamy (można w mikrofali)
  • 100 gramów malin ucieramy z cukrem pudrem
  • Maliny łączymy stopniowo z żelatyną i przelewamy na dno trzech pucharków. Wkładamy do lodówki na ok. 30 minut
  • W tym czasie ubijamy śmietanę na sztywno
  • W oddzielnej misce dokładnie ubijamy żółtka
  • Obie czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej
  • Łączymy delikatnie, porcjami, śmietanę z żółtkami
  • Następnie do wymieszanej śmietany z żółtkami dodajemy, również małymi porcjami, rozpuszczoną czekoladę i delikatnie mieszamy każdą przełożoną porcję trzepaczką aż do uzyskania jednolitej masy
  • Wyjmujemy z lodówki pucharki z musem malinowym i nakładamy delikatnie po łyżce, mus czekoladowy
  • Deser ozdabiamy listkami świeżej mięty, pozostawionymi 25 gramami malin i czekoladowymi pałeczkami. Można posypać kakaem

Smacznego :)

W myśl akcji:
Wiosenne słodkości!

1 komentarz:

  1. Smacznie wygląda i do tego jeszcze te czekoladowe pałeczki, uroczo :)

    OdpowiedzUsuń