sobota, 2 maja 2015

Pilaff z kurczakiem

Bardzo fajne danie, które moja córka przyrządzała w szkole kulinarnej Little Chef, gdy były zajęcia z kuchni meksykańskiej. 
Musiałam trochę zmienić przepis, ponieważ nie miałam kaszy bulgur, papryczki chili i pistacji, ale wyszło coś naprawdę wspaniałego! Całą robotę robi tu kiszona cytryna, którą zresztą ukisiła kiedyś moja mama - dostałam od niej słoiczek i wykorzystałam w pilaffie :)



Składniki:
1 cebula drobno posiekana
1/2 czerwonej papryki pokrojonej w kostkę
2 ząbki czosnku drobno posiekane
2 łyżki natki pietruszki posiekanej
2 łyżki drobno posiekanej kiszonej cytryny
1 garść mieszanki orzechów posiekanych
50 gramów posiekanych suszonych moreli
400 ml rosołu
150 gramów kaszy jaglanej
1/2 łyżeczki ziela angielskiego ubitego w moździerzu
2 piersi z kurczaka pokrojonego w kostkę
150 ml jogurtu naturalnego
sól
pieprz



  • W garnku na oliwie smażymy kawałki kurczaka na złoto i odstawiamy na bok
  • W tym samym garnku smażymy cebulę aż będzie złota
  • Dodajemy pokrojoną paprykę, ziele angielskie i czosnek. Smażymy 1 minutę
  • Dodajemy kaszę jaglaną - mieszamy
  • Wlewamy rosół, dodajemy morele, sól i pieprz. Przykrywamy i gotujemy ok. 15 minut na małym ogniu
  • Następnie dodajemy usmażonego kurczaka, mieszamy i przykrywamy na kolejne 10 minut 
  • Wsypujemy rozdrobnione orzechy, posiekaną natkę pietruszki i skórkę z kiszonej cytryny
  • Podajemy z jogurtem naturalnym

Smacznego :)

W myśl akcji:
Kasza jaglana, potrawa udana - I edycja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz