wtorek, 5 maja 2015

Szaszłyki drobiowe z ananasem w marynacie słodko-ostrej

No tak... Powrót do przeszłości... Ostatni raz mięso z owocami jadłam... 5 lat temu? Wówczas wciąż i na okrągło był kurczak w sosie z ananasem. Aż mi zbrzydł. Już nie mogłam na niego patrzeć.
5 lat przerwy to solidny kawał czasu :) Dlatego wczoraj na kolację zjadłam szaszłyki z ananasem w marynacie słodko-ostrej :)



Składniki:
3 piersi z kurczaka
1 czerwona papryczka chili
3 łyżki oliwy z oliwek
3 łyżki soku z puszki po ananasie
4 plastry ananasa z puszki
sól
świeżo mielony pieprz

  • Piersi z kurczaka myjemy i oczyszczamy z ewentualnych błonek. Kroimy w paski grubości ok. 2 cm
  • Papryczkę kroimy wzdłuż na pół i oczyszczamy z pestek. Drobno siekamy
  • Do miski wlewamy oliwę z oliwek, sok z puszki po ananasach, dodajemy pieprz, sól i posiekaną papryczkę chili
  • Całość dokładnie mieszamy
  • Do marynaty przekładamy pokrojonego kurczaka i wkładamy do lodówki na ok. 15 minut
  • W tym czasie plastry ananasa kroimy w ósemki
  • Na patelni grillowej rozgrzewamy odrobinę oliwy z oliwek
  • Kurczaka możemy pokroić w kwadraty lub tak, jak ja, nakłuwać na patyczki w harmonijkę przekładając kawałkami ananasa (ananasa należy wbijać na patyczki do szaszłyków w poprzek, ponieważ w przeciwnym razie będą spadać)
  • Szaszłyki smażymy ok. 10 minut z każdej strony

Podajemy z ulubioną sałatką. Ja zrobiłam sałatkę z kuskusem.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz