wtorek, 28 października 2014

Marchewka karmelizowana do obiadu - jak zrobić?

Przepis Jamie'ego Olivera. Obejrzałam w TV, zapisałam i ugotowałam :) Bardzo smaczna!
Moja modyfikacja: nie miałam gałązek tymianku, więc dodałam tymianek suszony. Poza tym cukier można zastąpić miodem - dzięki takim słodkim dodatkom marchewka się błyszczy.
Najlepiej, gdy marchew jest mała, wtedy ładniej wygląda. Ja miałam część młodej, drobniejszej, takiej z ogródka :) a część dużej. Tę dużą pokroiłam w mniejsze kawałki.



Składniki:
1 łyżeczka suszonego tymianku lub 1 gałązka świeżego
3 łyżeczki cukru lub 2 łyżki miodu płynnego
4 łyżki oliwy z oliwek
3 duże marchewki lub kilka małych

  • Marchewkę obieramy, myjemy, wkładamy do garnuszka i zalewamy wodą
  • Wsypujemy cukier lub wlewamy miód, wsypujemy tymianek lub wkładamy gałązkę przewiązaną nitką, wlewamy oliwę z oliwek i gotujemy do miękkości
Ot, cała filozofia :) Dla mnie bomba! Fajna alternatywna dla duszonej marchewki.

Na zdrowie! :)













Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisówDurszlak.plTop Blogi

1 komentarz:

  1. Bardzo często ta "opalona dama" spoczywa na moim talerzu :) Uwielbiam!

    Pozdrawiam i zapraszam do nas :)

    OdpowiedzUsuń