poniedziałek, 20 października 2014

Chałka do dżemu

Ciasto robi się dokładnie tak, jak na drożdżowe z różyczek. Z tego ciasta powstaje chałka, która rewelacyjnie nadaje się do dżemu, domowej roboty oczywiście :), konfitury z pomarańczy lub marmolady, na śniadanie lub na kolację. Moja córka wcinała z Nutellą. Myślę, z miodem tez będzie ekstra. 
Po prostu pycha!
Z podanych składników wychodzą trzy chałki.



Składniki:
250 ml mleka + 2 łyżki mleka do posmarowania wierzchu
8 gramów drożdży instant (jedno opakowanie)
500 gramów mąki
75 gramów cukru
100 gramów masła (ja użyłam margaryny Kasi)
1 jajko + 1 jajko do posmarowania wierzchu
  • Masło stopić na małym ogniu - wystudzić
  • Podgrzać mleko (niezbyt mocno - chodzi o to, żeby nie było prosto z lodówki)
  • Mąkę, cukier, mleko, stopioną margarynę i ciepłe mleko umieścić w malakserze (lub zagnieść w misce). W malakserze mieszamy składniki 1,5 minuty na najwyższych obrotach
  • Przykryć i odstawić około 30 minut w ciepłym miejscu
  • Nastawić piecyk na 180 stopni C
  • Następnie, na jedną chałkę, dzielimy ciasto na sześć części, z których robimy ruloniki
  • Łączymy ruloniki na górze i rozkładamy je jak najszerzej, aby na środku było dużo wolnego miejsca
  • Następnie bierzemy, za każdym razem, skrajne ruloniki, lewy oraz prawy i krzyżując układamy w środku z założeniem, że np. za każdym razem prawy rulon idzie pod spód

  • Pleciemy tak wszystkie ruloniki aż do końca i sklejamy je
  • Łączymy jajko z dwiema łyżkami mleka i smarujemy wierzch chałki
  • Pieczemy 25 minut
  • Podajemy z dżemem domowej roboty (mój jest malinowy)

Smacznego! :)









 Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisówDurszlak.plTop Blogi

4 komentarze:

  1. Ta chałka jest niesamowita! Wygląda przepięknie!!! Zjadłabym ją z samym masełkiem albo z miodem.

    Pozdrawiam i zapraszam do nas - do kuchni matki i córki.

    OdpowiedzUsuń
  2. No tak, za dużo dżemu to trzeba do niego chałkę upiec :)) Ale jak widzę foty, to warto, świetnie wygląda .

    OdpowiedzUsuń
  3. witam, jak przechowywac taka chałke i ile może ona lezec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domu chałka zjadana jest w ciągu dwóch dni, a trzymam ją w folii. Koleżanka mówiła mi, że trzy dni jest świeża przechowuje w taki sam sposób jak ja to robię.

      Usuń