wtorek, 21 października 2014

Placki dyniowe

Szukałam inspiracji na coś małego do zjedzenia. I wyszeparałam przepis na placki dyniowe. Przypomniałam sobie, że po zupie dyniowej został mi kawałek dyni. Została mi też jedna marchewka. I tak powstały moje placuszki :) Podałam do tego zieloną sałatę i pomidorki koktajlowe :)
Placuszki robi się naprawdę szybko. Smaży jak placki ziemniaczane. Z podanej ilości wyszło mi 8 sztuk.



Składniki:
230 gramów dyni
1 marchewka
3 łyżki skrobi ziemniaczanej
2 łyżki jogurtu naturalnego koziego
2 łyżki margaryny Kasi
sól
pieprz ziołowy
czerwona mielona papryka
olej rzepakowy do smażenia
  • Dynię obrać i wydrążyć środek z pestkami
  • Marchewkę obrać i umyć
  • Dynię i marchewkę zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Ja to zrobiłam w malakserze z płytką o dużych oczkach
  • Dodać mąkę ziemniaczaną, jogurt kozi i przyprawić - wszystko niedbale zmiksować
  • Rozgrzać olej na patelni i nakładać łyżką placki. Jedna łyżka - jeden placek. Uklepać :)

Można podać z sałatą lub z sosem jogurtowo-ziołowym.


Smacznego! :)





 Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisówDurszlak.plTop Blogi

2 komentarze:

  1. Bardzo często je robię i zawsze jestem nimi zachwycona! :) Wyglądają pięknie a smakują rewelacyjnie! :)

    OdpowiedzUsuń