niedziela, 27 kwietnia 2014

Ciasto kruche przekładane

Zadanie miałam trochę utrudnione, ponieważ wiedziałam tylko, że ciasto składa się z części kruchej, piany z białek, dżemu lub konfitur i tyle. Nie miałam przepisu, więc musiałam sobie po swojemu coś wymyślić.
Upiekłam więc ciasto kruche z mojego przepisu na sernik gotowany i przełożyłam konfiturą jagodową. Powinnam dać o połowę mniej konfitury ponieważ ciasto wyszło zbyt mokre w środku, ale ogólnie jestem zadowolona :)


Składniki:
360 gramów mąki pszennej
3 jajka
170 gramów margaryny Kasi
1/2 paczki proszku do pieczenia
130 gramów cukru pudru
1/2 słoiczka konfitury jagodowej
3 białka
1/2 szklanki cukru


  • Zarabiamy mąkę z proszkiem do pieczenia i margaryną
  • Dodajemy 3 jajka, cukier puder i zagniatamy. Ciasto ma być mokre
  • Wkładamy do lodówki na godzinę
  • Następnie dzielimy ciasto na dwie części
  • Nastawiamy piecyk na 180 stopni
  • Ubijamy białka z 1/2 szklanki cukru
  • Połową ciasta wykładamy foremkę
  • Nakładamy połowę ubitej piany z białek
  • Na pianę małą łyżeczką nakładamy konfiturę
  • Następnie na konfiturę nakładamy drugą połowę kruchego ciasta. Ciasto jest na tyle mokre, że ja układam ciasto rwąc je na kawałki
  • Wkładamy do piecyka na 40 minut
  • Kroimy dopiero po wystygnięciu

Smacznego :)

1 komentarz: