środa, 22 maja 2013

Ciasteczka owsiane

Przepis znalazłam na blogu Sowy, ale go zmodyfikowałam. Zamiast brązowego cukru, używam zwykły, biały, ale w mniejszej ilości (1/2 szklanki). Nie dodaję też soli i rodzynek, ponieważ moja córka ich nie lubi. Można dodać żurawinę.
Według przepisu Sowy składniki wymierzone są na 25-30 sztuk, ale mi wychodzi 20. Prawdopodobnie dlatego, że nie dodaję szklanki rodzynek...


Składniki:
4 łyżki roztopionego masła (rozpuszczam w garnuszku. Jeśli nie mam masła to daję margarynę Kasię)
1/2 szklanki cukru
1 jajko
1 zmiksowane jabłko
1 1/2 szklanki płatków owsianych
1 1/4 szklanki mąki pszennej
1/2 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
szklanka rodzynek lub żurawiny

  • Piekarnik nastawić na 180 st. C
  • Roztopić masło i ostudzić.
  • Jabłko obrać, wydrążyć pestki. Zmiksować.
  • Masło utrzeć z cukrem. Dodać jajko, zmiksowane jabłko i dalej ucierać (można jabłka nie miksować oddzielnie, jeśli składniki ucieramy w malakserze; można wtedy wszystkie do tej pory wymienione składniki włożyć do malaksera i utrzeć razem). Następnie dodać pozostałe składniki i dobrze wymieszać łyżką.
  • Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i wykładać masę łyżką (ja sobie pomagam małą łyżeczką - zsuwam nią masę z dużej łyżki), lekko rozpłaszczając. 
  • Piec ok. 15 minut, aż ciasteczka nabiorą lekko brązowego koloru.
  • Ciasteczka należy studzić na papierze, ponieważ od razu po wyjęciu z piekarnika są bardzo miękkie. Wystarczy 5-7 minut.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz