sobota, 18 stycznia 2014

Zupa kalafiorowa

Zupa kalafiorowa musi być bogata w...? Kalafior :) Dlatego nie żałujmy go. Jak się ugotuje będzie miękki i przepyszny! Do tego marchewka, ziemniaki, białe warzywa: pietruszka i seler. I dużo przypraw. Tym razem bez kostki rosołowej... Zdrowo zatem:)



Składniki:
1,5 litra wody
1/2 główki większego kalafiora (lub jeden mniejszy cały) podzielonego na różyczki
2 ziemniaki
1 marchew
2 małe pietruszki lub jedna duża
kawałek selera
1 łyżeczka lubczyku
1 łyżeczka kurkumy
sól, 
3 ziarenka pieprzu
4 listki laurowe
4 ziarenka ziela angielskiego
1 łyżka śmietany 18% do zabielenia zupy - opcjonalnie (ja zabieliłam, lubię)


  • Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę. Tak samo robimy z marchewką - przekładamy go garnka
  • Pietruszkę i seler obieramy, myjemy i przekładamy do garnka w całości. Dodajemy różyczki kalafiora
  • Przyprawiamy: lubczykiem, kurkumą, listkami laurowymi, ziarenkami pieprzu i ziela angielskiego. Kurkuma spowoduje, że zupa będzie miała ładny, mocny kolor i będzie bogata w smaku. Smak nie będzie ostry, ale wyraźny
Na zdjęciu jest więcej listków, niż napisałam podając składniki, ale moje listki
były małe i połamane - końcówka opakowania po prostu
  • Wstawiamy na duży ogień, przykrywamy, a gdy zupa zacznie się gotować wówczas ogień zmniejszamy i gotujemy pod przykryciem 30 minut
  • Zupę można zabielić śmietaną. Ja to zrobiłam, bo lubię, ale nie jest to konieczne. Dla mnie zupa ze śmietaną jest taka wykończona :) Pamiętajmy, że przy zabielaniu zupy należy najpierw śmietanę zahartować. Sposób hartowania śmietany opisywałam już wielokrotnie na blogu przy okazji przepisów na inne zupy - brokułową, pieczarkową, ziemniaczaną na boczku, ogórkową, pomidorową. Trzeba więc pamiętać, aby nie wlewać śmietany do gorącej zupy, tylko odwrotnie: łyżkę śmietany wlać do kubka i do niej dodać chochelkę gorącej zupy - dobrze wymieszać sprężynką i przelać całość do garnka mieszając. Nie gotować!

Smacznego! :)

1 komentarz: