wtorek, 4 czerwca 2013

Zupa pomidorowa w 5 minut

Nie znam szybszego i prostszego sposobu na zupę, gdy nie mam czasu, a trzeba coś zjeść "na już". Przyrządzam ją wieczorem dziecku, żeby miało na drugi dzień jak wróci ze szkoły. Zaspokoi głód do mojego powrotu do domu.
Zdarza mi się też gotować ją o 6.30 przed wyjściem do pracy:)




Składniki:
4 kopiaste łyżeczki koncentratu pomidorowego
3 kopiaste łyżeczki śmietany 18%
ok. 1 1/2 litra wody
1 kostka rosołowa drobiowa (wiem, że to grzech :) ale ma być szybko)
1 woreczek ryżu lub makaron-świderki (moja wersja ma ryż)
1 łyżeczka natki pietruszki do posypania

  • Zrobić wywar na kostce rosołowej
  • W oczekiwaniu na zagotowanie wywaru przygotować w kubeczku lub szklance koncentrat i śmietanę - bardzo dokładnie wymieszać (ja to robię sprężynką)
  • Gdy wywar zacznie się gotować zmniejszyć ogień i wlać go trochę, bardzo powoli, do rozmieszanej śmietany z koncentratem. Ważne jest, żeby nie wlewać zimnego do gorącego tylko odwrotnie! Jeśli wlejemy zimną śmietanę do gorącego wywaru to śmietana się zetnie i będzie nieładnie wyglądać. Dlatego wlewamy gorący wywar do śmietany! Dokładnie połączyć rosół z koncentratem wymieszanym ze śmietaną
  • Całość powoli wlewać do garnka z rosołem jednocześnie mieszając sprężynką. Nie gotować, ponieważ śmietana również i w tym przypadku się zetnie.
  • Podawać z ryżem lub makaronem-świderki, posypać z wierzchu natką pietruszki
  • 5 minut i gotowe:)
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz