sobota, 8 czerwca 2013

Kotlet de volaille zwany "dewolajem":)

Klasyczny de volaille to pierś z kurczaka zrolowana z masłem. Ja natomiast do środka wkładam ser żółty. 

Składniki:
2 piersi z kurczaka
4 plasterki żółtego sera (u mnie gouda)
1 jajko
2 łyżki mąki
bułka tarta
sól
pieprz
mielona słodka papryka
  • Mięso umyć i oczyścić delikatnie z ewentualnych błonek
  • Każdą pierś rozbić tłuczkiem dosyć cienko (lepiej się usmaży w środku)
  • Ser pokroić w paski: dwa plasterki na jedną pierś (wyjdzie 8 pasków)

  • Ułożyć ser na jednej połowie piersi i zwijać od tej strony, gdzie ser został ułożony 
  • Zrolowane piersi opanierować najpierw w mące, potem w jajku z dodatkiem przypraw, a na końcu w bułce tartej (ja panieruję dwa razy, pomijając za drugim mąkę)
  • Kotlety smażyć na małym ogniu z czterech stron

  •  Dzisiaj podałam z brokułami oraz ziemniakami posypanymi szczypiorkiem

 Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Uwielbiam! Wszystko co z piersi kurcząt!
    Nominowałam Twój Blog do Liebster Blog awards. Nominacja do ‚Liebstera’ jest otrzymywana, za dobrą wykonywaną pracę.
    Przyznaje się ją blogerom, którzy dopiero zaczynają swoja przygodę :) Znajdziesz szczegóły tutaj -> http://aleciastko.pl/liebster-blog-awards/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne kotleciki!Dziękuje za przepis

    OdpowiedzUsuń