piątek, 14 czerwca 2013

Słodko-kwaśne racuchy z rabarbarem - rabarbarowy debiut kulinarny

To danie jest moim rabarbarowym debiutem kulinarnym:) Nigdy nic nie robiłam z rabarbaru i miałam ogromną ochotę spróbować jak smakuje.
Przepis na ciasto wzięłam z Harmonii smaku, natomiast rabarbar to mój pomysł.



Składniki:
2 jajka
350 ml jogurtu greckiego
4 łyżki cukru + 
3 łyżeczki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1,5 szklanki mąki pszennej
2 łyżki oleju roślinnego 
2 łodygi rabarbaru



  • Rabarbar pokroić na 1 cm plasterki
  • Wlać ok. 1,5 cm wody do garnka, wsypać 3 łyżeczki cukru, dodać pokrojony rabarbar i zagotować. Na małym ogniu gotować ok. 5 minut (nie dłużej) - odstawić do przestygnięcia
  • Do malaksera wbić jajka, dodać jogurt grecki i zmiksować
  • Następnie dodać cukier, proszek do pieczenia, olej i mąkę - zmiksować na gładką masę
  • Rozgrzać patelnię (nie ma potrzeby wlewania oleju ponieważ został dodany do ciasta) i nakładać masę formując placuszki
  • Na środek każdego racucha kłaść po łyżeczce ugotowanego rabarbaru
  • Piec z każdej strony do momentu aż uznamy, że ciasto nie jest surowe
  • Podawać posypane cukrem pudrem
Smacznego :)

  Akcja rabarbar - IV edycja

2 komentarze:

  1. Znów mi się zachciało racuszków 0.0
    pozdrawiam i dziękuję za udział w akcji rabarbarowej:>

    OdpowiedzUsuń