czwartek, 6 czerwca 2013

Lekki pasztet drobiowy

Przepis znalazłam bardzo dawno temu w internecie i robiłam z niego pasztet już wiele razy. Receptura jest sprawdzona, więc polecam z czystym sumieniem. Pasztet jest lekki i nie zawiera tłuszczu dlatego nadaje się dla osób dbających o figurę lub odchudzających się.



Składniki:
300 g wątróbki drobiowej
500 g mięsa drobiowego (ja tym razem użyłam piersi z kurczaka ale może być indyk)
1 łyżeczka gałki muszkatołowej
1/2 łyżeczki curry
4 łyżeczki przyprawy do mięs (ja użyłam przyprawę do drobiu, choć można użyć bardziej "wyraźnej" w smaku, np. do gyrosa)
1 całe jajko
2 białka (żółtka wykorzystałam do placków z cukinii)
ok. 300 ml meka
  • Keksówkę wyłożyć folią aluminiową
  • Wątróbkę oczyścić z żyłek, zalać mlekiem tak, aby była zanurzona i odstawić na 2 godziny

  • Następnie odlać mleko, opłukać wodą i pokroić na mniejsze kawałki 
  • Drób umyć, osuszyć i również pokroić na mniejsze kawałki; przełożyć do malaksera
  • Mięso posiekać w malakserze (ew. zmielić w maszynce do mielenia mięsa)

  • Nastawić piekarnik na 180-190 st. C
  • Ubić pianę z białek. Do masy mięsnej dodać jedno całe jajko i wymieszać
  • Następnie dodać ubitą pianę z białek i rozprowadzić w masie. Gotową masę przelać do keksówki i wstawić do nagrzanego piekarnika
  • Piec przez ok. godzinę, aż mięso będzie upieczone i straci surowość. Może się okazać, że trzeba będzie piec troszkę dłużej. Ja czasem piekę godzinę i 15 minut - trzeba obserwować. Jeśli widzę, że po bokach "wylewa" się sok z mięsa, to dopiekam obserwując czy sok przestał "kipieć" - wówczas wyłączam piecyk
  • Wyjąć blaszkę z piekarnika i odkroić mięso od brzegów. Zostawić do wystygnięcia - ja studzę pasztet na kratce nad zlewem
Można podawać w plastrach na półmisku jako przekąskę z sosami. Ja najbardziej lubię do kanapek z ogórkiem kiszonym:)
Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Witam :)
    Chciałabym Cię wyróżnić w Liebster Blog Award :)
    Tutaj znajdziesz pytania: http://kosiarkowa.blogspot.com/2013/06/liebster-blog-award.html

    Miłej zabawy! :)

    OdpowiedzUsuń