poniedziałek, 10 czerwca 2013

LIEBSTER BLOG AWARD

Tym razem nie będzie przepisu, tylko ogromne podziękowanie dla Kosiarkowej, dzięki której zostałam wyróżniona nagrodą Liebster Blog Awards.
Również wielkie podziękowania dla Ale Ciastko, która także, po Kosiarkowej, zgłosiła mojego bloga to "Liebstera". Oba wyróżnienia otrzymałam zaledwie w ciągu dwóch dni więc taka nagroda jeszcze bardziej motywuje i do gotowania i do prowadzenia kulinarnego bloga:)
Postanowiłam wziąć udział w zabawie:)
Liebster Blog Awards to nominacja za "dobrze wykonaną robotę":) Po odebraniu nominacji należy odpowiedzieć na pytania (jest ich 11), które zostały zadane przez osobę nominującą blog. Następnie należy wskazać 11 osób prowadzących bloga kulinarnego i również zadać im 11 pytań. Koniecznie trzeba te osoby o nominacji powiadomić.
Nie wolno nominować bloga przez którego zostało się nominowanym.
Liebster Blog Awards przyznaje się blogom o niższej liczbie obserwatorów, dzięki czemu pomoże im to w rozpowszechnieniu bloga.

A teraz pytania zadane przez Kosiarkową, wraz z moimi odpowiedziami, z którymi miałam nie lada kłopot:) 
1. Który z gadżetów kuchennych jest Twoim ulubionym?
  • Sprężynka i łopatka silikonowa (nie da się powiedzieć, który z tych gadżetów jest na pierwszym miejscu)
2. Twój smak z dzieciństwa to...?
  • Grysik
3. Czy posiadasz swój kulinarny autorytet?
  • Moja babcia ze swoim makaronem domowej roboty (zawsze, jako dziecko, lubiłam stać koło niej gdy ciachała ciasto na makaron wielkim nożem na cieniusieńkie nitki i nigdy sobie krzywdy nie zrobiła - nie mogłam pojąć jak Ona to robiła...)
4. Kto nauczył Cię gotować?
  • Książki kucharskie :) Jestem samoukiem
5. Skąd wziął się u Ciebie pomysł na stworzenie bloga?
  • Uporządkowanie przepisów latających po mieszkaniu :)
6. Przyrządzenia jakiego dania byś się nie podjęła?
  • Podjęłabym się raczej każdego, natomiast po jego zrobieniu nie wiem, czy wykonałabym go po raz drugi. Tak miałam z ciastem francuskim - raz zrobiłam i chyba drugi raz już nie zrobię
7. Ulubiony przepis to..?
  • Szarlotka, która zawsze mi wychodzi! :]
8. Kuchnia jakiego państwa najbardziej Cię kręci? 
  • Pierwsza myśl to Francja, ale nie wiem czy mogę się ze sobą zgodzić;)
9. Jakie masz hobby poza gotowaniem?
  • Szydełkowanie i czytanie książek
10. Jaki specjał ugotowałabyś dla ukochanej osoby?
  • Taki, do którego trzeba serce włożyć choćby cały dzień miało to zająć
11. Kawa czy herbata?
  •  Kawa

... oraz moje odpowiedzi na pytania zadane przez Ale Ciastko:)

1. Bez czego nie możesz żyć?
  •  Miłości... również tej do gotowania
2. Jakie jest Twoje życiowe motto?
  •  Najdelikatniejsze przytulenie jest po tysiąckroć lepsze niż najmocniejszy antybiotyk
3. Skąd wzięła się nazwa Twojego Bloga?
  • Od nazwy Parku, przy którym mieszkam: Szczęśliwicki :)
4. Twój ulubiony smak?
  •  Słodko-kwaśny
5. Jaki zapach najbardziej lubisz?
  •  Wanilii
6. Czym jest Twój największy kulinarny sukces?
  • Ubite białka, które nie spadają na głowę:)
7. Co lubisz robić w wolnych chwilach?
  • poza gotowaniem:) - czytać książki
8. Czego nigdy w życiu nie zjesz?
  • Krwistego mięsa - co jest raczej dosyć dziwne bo od czasu do czasu lubię zjeść tatara. Jednak mięsa usmażonego pół na pół nie przełknę choćby za sam wygląd...
9. Twoja ulubiona potrawa?
  •  Taka, która szybko znika z talerza ;)
10. Wschód czy zachód słońca?
  • Zachód
11. Owoce czy warzywa?
  • Wypadło na owoce, bo są alfabetycznie przed warzywami :)

Teraz pora na moje pytania:
1. Ulubiony film o tematyce kulinarnej to...
2. Ulubiona książka o tematyce kulinarnej to...
3. Jakie było pierwsze danie przyrządzone przez Ciebie i ile miałaś lat gdy je przyrządziłaś?
4. Wolisz gotować sama czy z kimś? Dlaczego?
5. Twoje danie w 15 minut to...
6. Czy zdarza Ci się używać do gotowania wszelkiego rodzaju  "wspomagaczy" w postaci np. sernika na zimno z kartonu, czy sosu do spaghetti ze słoika? Jeśli tak, to których używasz najczęściej? (nie muszą być te wymienione przeze mnie - to tylko przykłady)
7. Większe trudności sprawia Ci przyrządzenie ciast czy dań głównych?
8. Jakie są Twoje zainteresowania poza gotowaniem?
9. Bez którego narzędzia kuchennego czujesz się jakbyś miała dwie lewe ręce?
10. Gdzie zaopatrujesz się w gadżety kuchenne?
11. Skąd czerpiesz pomysły na dania? Czy są to książki kucharskie, przepisy od znajomych, internet czy Twoja wyobraźnia?

I moje nominacje (kolejność przypadkowa). Muszę powiedzieć, że wybór nie był prosty. Wiem ile czasu pochłania przyrządzenie potrawy, zrobienie zdjęć na bloga i to, żeby pierwsze wrażenie było smaczne. Przecież najpierw je się oczami:)
10. http://esencjawanilii.blogspot.com/
11. http://pepinigotunini.blogspot.com/

Gratuluję i mam nadzieję, że ww. osoby wezmą udział w zabawie i odpowiedzą na moje pytania:)



6 komentarzy:

  1. Nie ma za co Kasiu :) Bardzo się cieszę, że ta nominacja sprawiła Ci tyle radości!

    ps. uwielbiam szarlotkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie upiekę i dam przepis na bloga :)

      Usuń
  2. Dziękuję za nominację! I zapraszam na http://kulinarnezmagania.blogspot.com/2013/06/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację :)gdzie mogę zamieścić odpowiedni na pytania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedzi na pytania zamieszczasz na swojej stronie robiąc krótki wpis (zamiast postu z przepisem dania). Tam też, jeśli chcesz wziąć udział w zabawie, zadajesz swoich 11 pytań i nominujesz 11 blogów podając ich linki. Następnie powiadamiasz te osoby, że nominujesz je do "Liebstera" tak, jak ja powiadomiłam Ciebie. Chodzi o to, żeby blogom o małej oglądalności pomóc w wybiciu się w internecie.

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń