czwartek, 27 czerwca 2013

Drobiowa wątróbka z cebulką - po prostu:)

Dawno nie jadłam wątróbki, a została mi z pasztetu, który robiłam jakiś czas temu. Wtedy tę resztkę zamroziłam i zupełnie o niej zapomniałam. Dzisiaj sobie przypomniałam i naszła mnie na nią taka ochota, że nie mogłam się opanować, żeby jej nie zrobić. Taką zwykłą-niezwykłą z cebulką:) Zjadłam z kajzerką.



Składniki:
30 dag wątróbki
mleko do zalania wątróbki
2 cebule
pieprz
jarzynka typu Vegeta


  • Wątróbkę namoczyć w mleku - zalać tak, żeby cała została przykryta i odstawić na ok. 1 godzinę
  • W tym czasie obrać cebulę, pokroić w piórka i przyprawić pieprzem oraz Vegetą - wymieszać 
  • Rozgrzać olej na patelni i smażyć cebulę, aż zmięknie. Po usmażeniu zachować ten sam tłuszcz - usmaży się w nim wątróbkę
  • Po upływie godziny odlać mleko z wątróbki i szybko ją opłukać pod bieżącą wodą
  • Oczyścić starannie z błonek i pokroić na małe kawałki, przyprawić pieprzem i oprószyć mąką. UWAGA: wątróbkę soli się dopiero na talerzu, już usmażoną. W przeciwnym razie będzie twarda.
  • Rozgrzać olej, na którym była smażona cebula i wrzucić na niego wątróbkę. Smażyć na małym ogniu, aż zmięknie, od czasu do czasu mieszając, żeby nie przywarła do patelni
  • Ja zjadłam z kajzerką:)

Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Wątróbka jest na pewno bardzo zdrowa :) Zasmakowałam w niej będąc na diecie. Fajna propozycja!
    A i miło wiedziec, że nie tylko ja jestem takim tartowym żółtodziobem!
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tarty jadłam, ale nigdy ich sama nie robiłam, bo jakoś tak wyszło:) Ale uwielbiam! Twój przepis wydrukowałam już:)

      Usuń
  2. wygląda bardzo smacznie :) pozdrawiam i zapraszam http://gotoweprzepisy.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wątróbkę to idealna mięsko do obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jem często wątróbki, ale też bardzo lubię :)

      Usuń