sobota, 29 czerwca 2013

Truskawki z bitą śmietaną - jak prawidłowo ubić bitą śmietanę?

Kiedyś miałam problem z tym jak zrobić bitą śmietanę, żeby była naprawdę smaczna, niezważona, bez grudek i - jak dla mnie - nieprzesłodzona.
Znalazłam sposób metodą prób i błędów. 
Ważne jest, żeby nie mieszać śmietany różnych firm i nie mieszać procentów. Mają być 30%.
Dzisiaj zrobiłam z truskawkami:)


Składniki:
300 ml śmietany kremówki 30%
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżeczka z kopką cukru pudru

  • Do malaksera przelać śmietanę i dodać łyżeczkę cukru waniliowego wraz z łyżeczką cukru pudru
  • Włączyć malakser na najwyższe obroty i mieszać nieustannie obserwując czy śmietana zaczyna gęstnieć
  • Jeśli śmietana zaczyna gęstnieć należy zmniejszyć obroty i mieszać do momentu, aż będzie naprawdę gęsta. Ja od czasu do czasu przerywałam miksowanie i sprawdzałam konsystencję łyżeczką (trzykrotnie). Gdy już miałam pewność, że konsystencja jest prawidłowa, przelałam śmietanę na truskawki
  • Taki prosty deser, a jaki smaczny


Smacznego :)

10 komentarzy:

  1. Bita śmietana i truskawki to idealne połączenie.
    Zapraszam do mnie na kuskus z truskawkami i bitą śmietaną

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze ubita śmietana pasuje nie tylko do truskawek! Przydatna umiejętność :)
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam przed chwilą sernik na zimno z truskawkami i galaretką i trochę mi tej galaretki zostało (nie zmieśiciła się w brytfance) i chyba sobie zrobię ją z bitą śmietaną:)

      Usuń
  3. Domowa śmietanka najlepsza, ja przed ubijaniem wkładam śmietankę na 25 minut do zamrażalnika, wydaje mi się, że jeszcze szybciej się ubija, ostatnio kupuję śmietankę w lidlu, jest niedroga i pysznie mleczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Te lidlowskie śmietany nie są takie złe. Też je lubię. Ale nie znałam patentu z włożeniem do zamrażalnika przed ubijaniem. Muszę spróbować...:)

      Usuń
  4. Pozdrowienia dla prowadzących stronkę. Bardzo fajna strona.
    Godna polecenia. Pozdrawiam!

    Feel free to surf to my website - moderowany katalog stron

    OdpowiedzUsuń
  5. No wiecie ja po prostu ubiłam jedno białko dodałam łyżeczki cukru waniliowego trochę mleka i do tego co tylko co tylko chcecie mmm... pychotka wyszło spróbujcie mnia mnia

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie zostało to przedstawione jak to zrobić, super się komponuje moim zdaniem do gofrów i innych deserowatych. Także polecam ją samą z dodatkami owoców lub nawet samego soku - w smaku jest super. Ostatnio także kosztuje z rozpuszczoną czekoladą, w smaku absolutna rewelacja. Sama ją też robię tak http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-bita-smietane/ w zasadzie nie ma chyba istotnych różnic. Dziękuję za ten i pozostałe przepisy.

    OdpowiedzUsuń