czwartek, 8 maja 2014

Owsianka z malinami, jagodami i ziarnami słonecznika

Energia na cały dzień! :)
Jagody są bogate m.in. w kwas foliowy wspomagający koncentrację i pamięć. A słonecznik, jak już kiedyś pisałam, przy okazji publikacji jednego z przepisów, jest bogaty w magnez. Takie śniadanie to jeden z najlepszych pomysłów :)
Kiedyś jadłam tylko płatki owsiane błyskawiczne, ale gdy dowiedziałam się, że takie błyskawiczne są przetwarzane... - to tym samym mają mniej wartości. Strzeliłam więc focha :) i przestałam w ogóle je jeść... Jednak kupiłam takie zwykłe, górskie, na wypróbowanie. Powiedziałam im "przepraszam" dzięki czemu miałam super śniadanie :) I to na dodatek nie w postaci proszku zalanym wodą, tylko najprawdziwsze śniadanie na świecie :)


Składniki:
1 szklanka (250 ml) mleka 2,0 %
3 łyżki płatków owsianych
1/4 szklanki jagód
1/3 szklanki malin
szczypta cynamonu (u mnie świeżo starty)
1 łyżeczka miodu
1 łyżeczka siemienia lnianego
1 łyżka ziaren słonecznika


  • Mleko przelać do rondelka i wsypać płatki owsiane. Doprowadzić do wrzenia i odstawić na 10 minut do nasiąknięcia
  • Dodać siemię lniane i łyżeczkę miodu - wymieszać
  • Dodać maliny, jagody i posypać ziarnami słonecznika i świeżo startym cynamonem :)

Zjadać! :) Szybko! Bo wolno się nie da - zbyt pyszne :)

Na zdrowie :)

W myśl akcji:

 Zastąp słoik pysznym daniem - II edycja   Zastąp słoik pysznym daniem - II edycja    Posiłek dla maturzysty   Dania dla urody   

4 komentarze:

  1. słonecznika zamieniłabym na siemię lniane, ale poza tym to meeega :) a maliny prezentują się niezwykle kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wolę gęste owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To można zmniejszyć ilość mleka nawet o całą szklankę :)

      Usuń
  3. uwielbiam takie leśne owoce :)
    ja preferuję jogurt naturalny zamiast mleka :)

    OdpowiedzUsuń