sobota, 10 maja 2014

Pasta z awokado i jajkiem

Kiedyś już publikowałam podobny przepis, ale tamten zawierał trochę inny dodatek - twarożek i czosnek. Był to przepis na pastę z awokado mojej mamy.
Innym razem pokazywałam Wam jak można połączyć awokado z łososiem - i to był przepis mojego brata :) Wówczas był to tatar ze smaczliwką.
Dzisiaj mam dla Was pastę również z awokado, ale dodatkiem jest jajko i sok z cytryny.
Czasem ma się ochotę na awokado, ale trudno jest wymyślić jakie składniki można z nim połączyć. Ten przepis dostałam niedawno, wypróbowałam i nie żałuję. Zjadłam przepyszną kolację z produktu, który dobrze wpływa na mózg dzięki zawartości dużej ilości kwasów tłuszczowych omega-3.
Poza tym awokado mogą jeść młode mamy, ponieważ owoc ten zawiera tzw. zdrowe tłuszcze.
A dzięki witaminie E pozytywnie wpływa na skórę, włosy i paznokcie.
Po prostu bomba witaminowo-zdrowotno-upiększająca! :)



Składniki:
1 awokado
1 jajko ugotowane na twardo
1 łyżeczka oliwy z oliwek
1 łyżeczka soku z cytryny
pieprz
sól

  • Awokado obieramy i wyjmujemy pestkę
  • Przekładamy owoc do miseczki, dodajemy sok z cytryny, oliwę, sól i pieprz - rozdrabniamy widelcem na masę
  • Następnie dodajemy jajko pokrojone na kawałki i znowu mieszamy widelcem na jednolitą masę
  • Smarujemy pastą pieczywo, ale bez uprzedniego smarowania go masłem. Zjadamy z pomidorkami koktajlowymi

Smacznego:)

W myśl akcji:
Jadłospis dla Mam   Dania dla urody   Posiłek dla maturzysty

4 komentarze:

  1. uwielbiam pasty, ale jakoś zawsze umykało mi by spróbować zrobić jakąś z awokado :) Twoja wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z awokado się bardzo nie lubię :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo awokado jest bez smaku :) Dlatego trzeba go połączyć z różnymi składnikami. No chyba, że macie inny powód, dla którego się nie lubicie :D

      Usuń
  3. wygląda to meega smakowicie a ja uwielbiam awokado;)

    OdpowiedzUsuń