sobota, 3 maja 2014

Poskręcane parówki w poskręcanym cieście francuskim

A może na śniadanie taka sobie odmiana parówek? Dla niektórych prawdopodobnie ich profanacja:) Ale ja zjadłam z ogromnym smakiem. Takie było moje śniadanie.
Do tego podałam niewielką garść sałaty lodowej z sosem Vinegrette. Mmmniammm!
Przepis dawno temu zaczerpnięty z internetu.



Składniki:
6 parówek
1 opakowanie ciasta francuskiego
1 jajko do posmarowania przed pieczeniem
  • Ciasto francuskie dzielimy na prostokąty
  • Na każdy prostokąt nakładamy parówkę...
  • ... a następnie zawijamy krótsze boki ciasta nakładając na parówkę
  • Nastawiamy piecyk na 200 stopni C
  • Parówkę owijamy dokładnie ciastem...
  • ... i zaklejamy
  • Następnie kroimy parówkę w plasterki ale w taki sposób, aby parówka była przekrojona cała, a ciasto od spodu było nienaruszone (ja podłożyłam sobie trzonek od łyżki do sałatek, który blokował mi całkowite przecięcie ciasta)...
  • ... i każdy plasterek parówki odkręcamy na płasko, raz w lewą, raz w prawą stronę
  • Smarujemy parówki roztrzepanym jajkiem i wkładamy do piekarnika na 20 minut
  • Zjadamy na ciepło, ale na zimno też są smaczną przekąską

Podajemy z keczapem lub bez niego :)

Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Świetny sposób na urozmaicenie parówek, a do tego rewelacyjnie się prezentują :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się Twój pomysł, ale spróbuję go wykorzystać do białej kiełbaski, bo parówek nie jadam - dziękuję.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajne! Nigdy nie słyszałam o takim sposobie ;)

    OdpowiedzUsuń