wtorek, 23 grudnia 2014

Szynka wieprzowo-wołowa z galaretką - szynkowar

To już któraś z kolei szynka z szynkowara. Nie robiłam ich wiele, ale bardzo lubię. Tym razem zrobiłam z galaretką. Pyszności!


Składniki:
ok. 430 gramów mini szynki parzonej wieprzowej
ok. 400 gramów mięsa mielonego wieprzowo-wołowego
1 płaska łyżka słodkiej, mielonej, czerwonej papryki
2 płaskie łyżki majeranku
1 płaska łyżka pieprzu
1/2 łyżeczki żelatyny
1/4 szklanki gorącej wody
  • Zagotowujemy wodę w dużym garnku (w zależności od tego, jaki posiadamy szynkowar). U mnie garnek bardziej wysoki niż szeroki
  • Mini szynkę kroimy najpierw w półcentymetrowe plastry, a następnie w małe kawałki
  • Żelatynę rozpuszczamy w gorącej wodzie
  • Mięso mielone przekładamy do miski, dokładamy do niego pokrojoną mini szynkę i wlewamy żelatynę. Wszystko dokładnie przyprawiamy, mieszamy...
  • ... i przekładamy do woreczka
  • Woreczek z mięsem przekładamy do szynkowara...
  • ... zamykamy go i wkładamy do garnka z wodą. Parzymy na małym ogniu 2h: temperatura wody 95 stopni C, temperatura mięsa w czasie parzenia 70-85 stopni C
  • Wyjmujemy szynkowar i studzimy (teraz jest taka pora roku, że ja wystawiłam szynkowar na balkon)
  • Po wystudzeniu wkładamy szynkowar do lodówki na kilka godzin (ja włożyłam na całą noc)
  • Wyjmujemy szynkowar z lodówki i wyciągamy z niego naszą wędlinę. Powstałą galaretkę wykładamy na kanapki wraz z szynką :)



Smacznego :)




Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów     Durszlak.pl  Top Blogi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz