wtorek, 15 października 2013

Biała kapusta z koperkiem na ciepło z zasmażką

Rzadko robię taką kapustę. Ale jak wczoraj wymyśliłam, że będzie na obiad, to nie mogłam się doczekać, kiedy ją zrobię:)


Składniki:
1/2 główki białej kapusty
2 łyżki mąki
1 łyżka masła
1 kostka bulionu warzywnego lub nasze domowe kostki rosołowe
1 łyżeczka posiekanego koperku
sól
pieprz
lubczyk

  • Pół głowki kaputy siekamy
  • Przekładamy do dużego garnka, zalewamy wodą powyżej kapusty ok. 0,5 cm i przyprawiamy solą, pieprzem i lubczykiem. Dodajemy kostkę rosołową lub nasz domowy bulion
  • Zagotowujemy na dużym ogniu, po czym zmniejszamy ogień na mały i gotujemy do miękkości (ja ok. 30-45 minut, zależy od kapusty), pod przykryciem
  • Gdy kapusta będzie miękka, robimy zasmażkę. Na patelni, na małym, ogniu rozpuszczamy łyżkę masła...
  • ... a następnie wrzucamy 2 łyżki mąki
  • Mieszając cały czas sprężynką doprowadzamy do połączenia składników i zarumienienia mąki (uwaga, nie przypalić!). Następnie wlewamy trochę wywaru spod kapusty i dokładnie mieszamy. Przekładamy zasmażkę do kapusty i mieszamy gotując jeszcze chwilę do momentu zagęszczenia. Uwaga! Gdyby się okazało, że kapusta jest za rzadka, możemy przełożyć ją do dużego sitka i przecedzić, delikatnie mieszając łyżką. Nie energicznie (!), ponieważ zrobi się paćka. Takie odcedzenie nadmiaru wody spowoduje, że kapusta będzie gęsta
  • Na sam koniec dodajemy łyżkę posiekanego koperku i całość delikatnie mieszamy

Smacznego! :)

6 komentarzy:

  1. podobną robi moja mama ale bez zasmażki, uwielbiam ją! :)
    Pasuje prawie do wszystkiego :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj zrobiłam,kapucha smakowała wyśmienicie :)Ja dodałam jeszcze podsmażonej cebulki. Pasuje idealnie do kotleów mielonych, polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zamiast zasmazki proponuje podbić śmietaną z mąką

      Usuń
  3. Gotuje tylko 20-25 min bo inaczej zrobi sie bryja. 40 min stanowczo za długo dla mnie. Ja nie lubię puree.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń