wtorek, 17 grudnia 2013

Sałatka z brokułami, kukurydzą i orzechami

Oj, ta sałatka to stare dzieje! Przepis mam minimum od 10 lat, ale na wieeele miesięcy zupełnie o nim zapomniałam. Gdy robiłam porządki z przepisami to wówczas się na ten przepis natknęłam :)
Sałatkę zrobiłam sobie do pracy. Po co wydawać pieniądze na jedzenie na mieście czy w bufecie w pracy, skoro możemy sobie sami zrobić dzień wcześniej i włożyć do lodówki w zamykany pojemniczek. Rano jak znalazł :)



Składniki:
1/2 brokuła (u mnie dużo mniej, ponieważ wykorzystałam resztę z obiadu)
1 puszka kukurydzy
10 gramów rodzynek
1-2 łyżki majonezu 
lub 1 łyżka majonezu i 1 jogurtu naturalnego
4 orzechy włoskie



  • Brokuła myjemy, dzielimy na różyczki i gotujemy do miękkości w osolonej wodzie
  • Przygotowujemy orzechy krojąc je na małe kawałki
  • Kukurydzę odcedzamy i wszystkie składniki przekładamy do salaterki
  • Dodajemy majonez (ewentualnie z jogurtem naturalnym) i wszystko dokładnie mieszamy

Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Ale bajka ! Ja bym do tego jerze sera pleśniowego wkroiła :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł. :-) Dałem jeszcze szczypior oraz ciut surowej papryki. Poza tym, brokuła i kukurydzę, zamiast gotować w wodzie, można uparować. Delikatniejsze. :-)
    Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń