wtorek, 17 lutego 2015

Ciasteczka francuskie z marmoladą

Nazwałam je tak po prostu dlatego, że są wykonane z ciasta francuskiego. Widziałam w internecie zdjęcia takich ciasteczek, ale bez przepisu, więc troszkę pokombinowałam i wykonałam swoje :) 
Tamte były zwykłe, kwadratowe albo okrągłe (już nie pamiętam), a ja sobie przypomniałam, że kiedyś kupiłam w EMPiKu foremki o różnych kształtach. Wykorzystałam je więc do tych ciastek.
Wyglądają efektownie :)



Składniki:
2 arkusze ciasta francuskiego
15 łyżek dowolnej marmolady (dżem jest zbyt płynny)
białko do posmarowania ciastek
2 foremki o tym samym kształcie, ale w dwóch rozmiarach: duży i mały

  • Rozwijamy ciasto i z jednego arkusza wycinamy dużą foremką kształt (ja mam kwiat)
  • Z drugiego ciasta wycinamy dużą foremką kształt, a środek wycinamy małą o tym samym kształcie (małe ciasteczka odkładamy na bok - będą po prostu upieczone na zagryzkę :) Te małe smarujemy białkiem i pieczemy ok. 10 minut w 180 stopniach)
  • Ten kwiat, który nie ma w środku wycięcia, smarujemy na środku marmoladą (jedna łyżka marmolady na jeden kwiat) i rozsmarowujemy
  • Drugim kwiatem z wyciętym środkiem przykrywamy ten posmarowany marmoladą i sklejamy palcem lub widelcem. Palcem będzie delikatniej. Wiem, bo porównałam i widelcem strasznie dziurawią się krawędzie - nieładnie to wygląda wtedy
  • Piecyk nagrzewamy do 180 stopni C
  • Ciasteczka przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia
  • Brzegi kwiatów smarujemy białkiem i pieczemy ok. 20 minut, aż ciasteczka się zarumienią. Po upieczeniu powstają piętrowe ciasteczka z zatopioną marmoladą :)

Zjadamy :)

W myśl akcji:
Karnawałowe Słodkości!   Walentynki. Czym TO się je? 11-17.02.2015

2 komentarze:

  1. Świetne! Takie proste a efekt fantastyczny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto francuskie jest fantastycznie uniwersalne!
    Swietne ciasteczka!
    Deser na szybko i ze skladnikow zawsze dostepnych...
    :)

    Dziekuje za udzial w akcji walentynkowej na Mikserze!
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń