niedziela, 1 lutego 2015

Suszone pomidory w zalewie

Uwielbiam suszone pomidory. Teraz, jak już mam suszarkę od brata :) - dostałam na urodziny - będę sama robić :) Mam jeszcze w planach własną, domową Vegetę! I jeszcze chipsy jabłkowe... I jeszcze... Dużo pomysłów mam :)



Składniki:
2 kg podłużnych pomidorów
1 papryka czerwona - można pominąć, ja dałam
1 torebka ziół prowansalskich
sok z jednej cytryny - nie wyrzucamy resztki
1 łyżeczka octu jabłkowego
ok. 1,5 litra oliwy z oliwek 
sól morska z papryczką chili 


  • Mieszamy w miseczce zioła, sok z cytryny i ocet jabłkowy - odstawiamy
  • Pomidory myjemy, kroimy na pół i wydrążamy z nich miąższ (miąższu nie wyrzucajcie, można z nich zrobić sok)
  • Paprykę umyć, pokroić w cząstki, wydrążyć pestki
  • Resztki z cytryny pokroić w ćwiartki
  • Na jednym poziomie suszarki układamy paprykę 
  • Na pozostałych poziomach układamy pomidory z resztkami cytryn i delikatnie posypujemy solą morską
  • Włączamy suszarkę i suszymy pomidory ok. 9 godzin. Ja zaczęłam wieczorem o 17.00, wyłączyłam o 22.00 i dokończyłam następnego dnia - niczemu to nie zaszkodziło :)
  • Podczas suszenia można przekładać na zmianę poziomy, aby wszystko równomiernie się wysuszyło
  • Oliwę z oliwek zagotowujemy
  • Pomidory wraz z papryką (bez cytryny) układamy w słoikach i do każdego słoika rozdzielamy łyżeczką po równo zalewę z miseczki
  • Następnie zalewamy zagotowaną oliwą z oliwek
  • Zakręcamy, odstawiamy do góry nogami i pasteryzujemy ok. 20 minut

Zdrówko! :)

W myśl akcji:
Domowy Wyrób

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz