poniedziałek, 16 lutego 2015

Bułki z cukinią, suszonymi pomidorami i suszoną papryką

Już dawno temu zabierałam się za zrobienie tych bułek, ale skoro mam swoje suszone pomidory i paprykę, to bardziej mnie zmotywowało do ich upieczenia :) Będę mieć do pracy! 
Takie bułeczki mogą służyć za przekąskę lub w większej ilości jako drugie danie podane z sosem jogurtowym ze szczypiorkiem lub sosem czosnkowym.



Składniki na 6-7 bułek:
250 gramów mąki pszennej
1 czubata łyżeczka mąki kukurydzianej
3 łyżki oliwy z oliwek
25 gramów świeżych drożdży
2 łyżki ciepłego mleka
1 łyżeczka cukru
mąka do podsypywania blatu

Na nadzienie:
1 cukinia o wadze ok. 400 gramów
3 suszone pomidory
3 suszone ćwiartki papryki (jeśli nie mamy to dajemy 6 suszonych pomidorów lub zastępujemy suszoną paprykę papryką marynowaną)
2 ząbki czosnku
5 łyżek zalewy z suszonych pomidorów (u mnie zalewa po pomidorach była doprawiona tymiankiem)
sól
pieprz ziołowy

Do posmarowania bułek przed pieczeniem:
1 łyżka zalewy z pomidorów suszonych
sól morska z papryką chili



  • Drożdże przekładamy do kubeczka, dodajemy 2 łyżki ciepłego mleka i łyżeczkę cukru - mieszamy i odstawiamy na 10 minut aż ruszą
  • Mąkę pszenną i kukurydzianą przesypujemy do miski, dodajemy drożdże i 2/3 szklanki ciepłej wody. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy pod przykryciem na 15 minut
  • W tym czasie myjemy cukinie i wycieramy do sucha. Odcinamy oba końce, a następnie obieraczką do warzyw tniemy cienkie, długie plastry aż do momentu dojścia do miąższu - ten wyrzucamy
  • Do wyrośniętego ciasta dodajemy 2-3 łyżki oliwy z oliwek i ponownie zagniatamy ciasto - będzie lśniące. Przykrywamy i odstawiamy na ok. 30 minut do podwojenia objętości
  • Czosnek drobno siekamy, a pomidory i paprykę kroimy w paski - mieszamy
  • Wyrośnięte ciasto wałkujemy w kwadrat podsypując blat mąką. Na rozwałkowany placek układamy cukinię i wymieszane pomidory z papryką i czosnkiem - przyprawiamy
  • Zwijamy w rulon i kroimy w kawałki tak, aby wyszło 6-7 bułek. Każda bułeczka będzie mieć po ok. 5-6 cm szerokości
  • Układamy w większej foremce lub na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, smarujemy oliwą oraz posypujemy solą morską z papryką chili
  • Bułki odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 15 minut do wyrośnięcia
  • Piecyk nagrzewamy do 180 stopni
  • Wyrośnięte bułki pieczemy 25 minut - aż się zarumienią, a warzywa będą się delikatnie przypiekać

Smacznego :)

W myśl akcji:
Zastąp słoik pysznym daniem - III edycja   Zimowy Obiad   Zastąp słoik pysznym daniem - III edycja

8 komentarzy:

  1. Urocze! Chętnie bym się poczęstowała!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne bułeczki, coś cudownego! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio pokochałam suszone pomidory! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisałam do przetestowania:) Mam słabość do takich wypieków;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zapisałam do przetestowania jakieś dwa lata temu :) Mam nadzieję, że Tobie testowanie trochę szybciej się udzieli, hihi

      Usuń
  5. Ale załapalam smaka bede robic dzisiaj na kolacje z dodatkiem cukini cebuli ziół i sera zóltego Mniam mniam....

    OdpowiedzUsuń