czwartek, 12 lutego 2015

Galaretka drobiowa z warzywami

Tłusty czwartek... Niemal wszędzie dominują dzisiaj pączki, faworki czy chrust i inne tym podobne pyszności.
A ja, na przekór, będę mieć dzisiaj na blogu galaretkę drobiową :)
Podane składniki starczą na 4 szklaneczki po ok. 200 ml.


Składniki:
6 skrzydełek z rosołu
1/2 litra rosołu drobiowego
1/2 puszki groszku
2 nieduże marchewki z rosołu
2 jajko
3 łyżki żelatyny
sok z cytryny lub ocet do skropienia galaretki - opcjonalnie, ja lubię

  • Jajka gotujemy na twardo
  • W rosole rozpuszczamy żelatynę i dokładnie mieszamy. Odstawiamy
  • Skrzydełka oskubujemy z mięsa
  • Marchewki kroimy w kostkę
  • Do szklaneczek najpierw wsypujemy groszek, potem dodajemy marchewkę, mięso ze skrzydełek i połowę jajka
  • Zalewamy rosołem z żelatyną i wkładamy do lodówki, aż galaretka stężeje
  • Skrapiamy kroplami cytryny lub octem (u mnie jabłkowy)


Smacznego :)

4 komentarze:

  1. fantastyczna;) ja lubie dodac jeszcze czosnek :) pycha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czosnek dodaję gdy gotuję rosół:) Do galaretki nigdy nie dawałam.

      Usuń
  2. Ile dodać żelatyny i innych produktów jeśli bym chciała zrobić podwójną porcje czyli 8 szklanek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w takich przypadkach podwajam ilośćć kładników

      Usuń