wtorek, 23 lipca 2013

Bitki wieprzowe

Dawno nie robiłam bitek. Zatęskniłam i wczoraj upichciłam:)


Składniki:
kotlety (ilość wedle uznania)
1 cebula (u mnie jedna, nieduża, na dwa kotlety)
mąka do posypiania + 1 płaska łyżeczka do zagęszczenia sosu
1 łyżeczka z kopką śmietany
łyżka masła
sól
pieprz
1/2 łyżeczki otartej bazylii


  • Mięso myjemy, czyścimy z ewentualnych błonek i cienko rozbijamy tłuczkiem (jak na schabowe)
  • Rozbite mięso oprószamy mąką z obu stron
  • Cebulę obieramy i drobno kroimy
  • Rozgrzewamy olej na patelni i smażymy mięso bardzo krótko (po ok. 1 min. z każdej strony)
  • Gotujemy wodę w czajniku i wrzącą dolewamy do mięsa w takiej ilości, żeby zakryła kotlety, dodajemy pokrojoną cebulę i łyżkę masła, doprawiamy - dusimy pod przykryciem ok. 20-25 minut
  • Po tym czasie zagęszczamy sos: wlewamy do kubeczka łyżeczkę śmietany i dodajemy mąkę - mieszamy, po czym dolewamy trochę sosu spod mięsa i jeszcze raz dokładnie mieszamy sprężynką. Zagotowujemy chwilę ciągle mieszając, aby nie powstały grudki.
Zjadłam z frytkami i marynowaną papryką. Popijałam kompotem z jabłek:)

Smacznego:)

4 komentarze:

  1. ooo.. tak schabowego jeszcze nie robiłam :)
    Podoba mi się ta opcja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama takie w domu robila, poniewaz chodzilo o to, zeby mieso bylo miekkie, bo innego dzieci jesc nie chcialy :P
      A bitka przygotowana w ten sposob jest miekka. Moja corka mowi: "mamo, zrob rozpadajace sie mieso" - czyli musi byc cos na rzeczy:)

      Usuń
  2. te frytki nie bardzo mi tutaj pasują, wolę wersję z normalnymi ziemniaczkami ;)

    OdpowiedzUsuń