poniedziałek, 29 lipca 2013

Kapusta na ciepło do obiadu

Zostało mi jeszcze trochę kapusty z surówki, którą robiłam kilka dni temu, więc postanowiłam zrobić kapustę na ciepło. Do tego schabowy, ziemniaki z koperkiem i kompot z czereśni:)
Tak naprawdę to żadna filozofia: kapustę pokroić, wrzucić z przyprawami do garnka i gotować ok. 30 minut. Wszystko:)


Składniki:
1/2 główki niedużej kapusty
kostka rosołowa "bulion drobiowy z warzywami"
3 listki laurowe
1 łyżeczka mąki do zagęszczenia
sól
pieprz
mielona słodka papryka

  • Kapustę szatkujemy i przekładamy do garnka
  • Dodajemy kostkę rosołową, liście laurowe i sól - zalewamy wodą
  • Od momentu zagotowania wody - gotujemy kapustę ok. 30 minut pod przykryciem na małym ogniu, aż kapusta będzie miękka
  • Odcedzamy, wyjmujemy listki laurowe, ponownie stawiamy na najmniejszy ogień i wsypujemy łyżeczkę mąki - mieszamy do momentu wymieszania się mąki z kapustą
  • Doprawiamy pieprzem i papryką
Można jeszcze dodać trochę podsmażonego boczku, smak będzie wówczas bardziej wyraźny. Uwielbiam taką kapustę!
Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. lubię kapuchę na ciepło-mmm:) a z koperkiem-cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez lubie, choc w takie upaly to lepsze surowki. Ale strasznie mi sie chcialo takiej kapusty to zrobilam:) A co!:)

      Usuń
  2. Kapusta smaczna,ale dobra dzisiaj zimna mizeria.Pozdrawiam Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam sie, ale strasznie mialam ochote na taka kapuste :)

      Usuń
  3. a może lepiej troszkę zasmażki :-)

    OdpowiedzUsuń