sobota, 27 lipca 2013

Ucierane ciasto z porzeczkami i kruszonką

Nakupiłam owoców, to teraz muszę je wykorzystać:) Do wykonania tego ciasta użyłam porzeczek, ale myślę, że pasować będą też inne, słodsze owoce. Jeśli więc ktoś nie lubi ciast kwaskowatych to proponuję zastąpić je innymi ulubionymi owocami. Przepis znalazłam tu, ale musiałam zamienić maślankę na jogurt naturalny i miałam też mniejszą ilość owoców. Poza tym dodałam przepis na kruszonkę, który może się komuś przyda:)


Składniki na ciasto:
2 i 3/4 szkl. mąki
1 szkl. cukru
1 szkl. jogurtu naturalnego
3 jajka
1/2 szkl. oleju
3 łyżeczki proszku do pieczenia
350 g porzeczek

Składniki na kruszonkę:
1/2 łyżki masła
1-1,5 łyżki mąki
1-1,5 łyżki cukru pudru

  • Piekarnik nagrzać do 180 st. C. Przygotować blachę - ja wysmarowałam tłuszczem i posypałam mąką, ale można użyć papieru do pieczenia
  • Jajka ubić z cukrem na puszystą masę - aż będzie biała
  • Dodać olej i jogurt naturalny - wymieszać
  • Połączyć mąkę z proszkiem i powoli, ciągle mieszając, wysypywać do masy. Ciasto ma mieć gęstą konsystencję
  • Po wymieszaniu wszystkich składników przełożyć ciasto do przygotowanej formy i posypać z wierzchu porzeczkami
  • Przygotować kruszonkę: wszystkie składniki przełożyć do miseczki, palcami zbierać je od spodu i przesypywać delikatnie przez palce, aż zrobi się sypka kruszonka
  • Z wierzchu posypać owoce kruszonką
  • Piec ciasto ok. 60 minut lub do "suchego patyczka". Ja, przy pieczenu tego rodzaju ciast, po ok. 50 minutach wbijam drewniany patyczek do środka (np. te do szaszłyków) i sprawdzam czy ciasto się do niego przkleja. Jeśli patyczek jest suchy, to wyłączam piecyk i trzymam ciasto w środku jeszcze ok. 10 minut przy lekko uchylonych drzwiczkach
  • Po wystygnięciu ciasta można wierzch posypać cukrem pudrem
  • Zjeść:)

Smacznego :)

Biorę udział w akcjach:

Kwaśnie, no właśnie      

7 komentarzy:

  1. bardzo lubię ucierane ciasta - robi je się szybko, a możliwość dodania dowolnego owocu sprawia, że za każdym razem powstaje "nowe" ciasto :)
    u Ciebie jeszcze z kruszonką, mmm... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że ucierane to szybko się robi. Tak na dobrą sprawę to można podzielić potem na dwa placki i w środek włożyć np. budyń:)

      Usuń
  2. super ciasto,latem właśnie takie lubię najbardziej z owocami bez kremów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda nie upiec ciasta z owocami, skoro jest na nie sezon. Też takie lubię

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. :) Gdybym miała więcej porzeczek, byłoby bardziej wilgotne. Ale takie też jest smaczne:)

      Usuń
  4. Uwielbiam ciasta z czymś kwaśnym,pycha,miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń